Monday, March 23, 2009

Lagging...

I have been lagging on my post... coz I'm simply too busy taking a breather during weekend, watching cantonese VCDs, slacking and be a crouch potato... went for some groovie gathering and class, having some art theraphy... just went lazy to select photo, edit photo and post what I feel like sharing with all what I've been doing...

I'm too sick of logging in the middle of the night to clear my company emails or work; though at times, I still can't help worrying and log in at times... Feeling very sick and tired. No Leave for me, no break for me!!! That is till when? An infinite date! I only know MN tried to applied for leave for Aug and even for year end, all weren't approved, reason being they can't predict what will happen next! Are they predicting that I may be leaving so MN will be the only one thus she simply can't go on leave? hahaha... I guess this will be the only choice for me since I seriously need a break, and I dun need them offering me this break only when I make known my intention to leave...

We are short of manpower, in fact very much short handed! From 4 CS down to 2 CS, depsite some jobs are passed to US counterparts, we continue to stay busy! Emails just never stop, what went wrong??? I guess all with all these many emails, less manpower, & no leave break for us, we all become lower and lower morale and tend to be less efficient...

No chance for a breather! Ever since I joined the co, I've never even ever take a break as long as a week, and now? Let alone a week, 1 day is an issue!!! Life sucks!

I wanna get out of this shit hole, but mom & dad are against it esp when the newspapers / media have been emphasising how many went jobless each day and how many compete against for 1 job... Now what I can do is, to be more actively sending out CV, to get a job before moving on, but really need to pray hard not to jump from one shit hole to another...

I'm definitely not mommy's girl or daddy's girl, but I can understand my parents's worries... so I'll try to hang on as long as possible to get a new job first. However, should I really can't stand anymore, I'll will just wanna leave... I dun wanna drag beyond June which will be soon for my Aug bonus to come ,and by then, I would hesistate leaving... So friends, no need to keep asking me when I tendering my resignation, when times up, it will be. For sure, it will be before June, I wanna to have a chance to have a great birthday with my dearest family & friends!

K, enough of me pouring my sorrows... u guys must be sicked of that, nitez and sweet dreams...

Friday, March 20, 2009

Quiz Time!

Time for some simple quiz! Really need a break from the hectic work...

How well do you get along with others?

Here is the analysis:
You can make friends with anyone and are always interested in what people have to say, but you can also spend time alone quite happily and without getting bored. You don't overreact to things around you, and people consider you to be a bit of a cool cucumber.

hmm... not sure how true the above analysis but it's definitely true that I can also spend time alone quite happily and without getting bored, if i want :P


How do you react to compliments?

Here is the analysis:
When you are being complimented, you respond with a question such as "Who me?" "You think so?" or "Really?". This shows that you are a good listener and tend to agree with other people's opinions. You don't like conflict and never discriminate against others.

hmm... the above analysis is almost 90% accurate. Don't think I'm really a good listener but friends like to pour their sorrows to me, I'll listen though probably not of much help to solve their problems. For sure I don't like conflict and tend to agree with others, that's how my nick, "Miss Anything" comes about...

Sunday, March 8, 2009

Tutorial: Altered Heart Shaped Puzzle for Valentine's Day Card

Participated in the Groovie Mini Challenge (Jan - Feb 2009), the Heart Puzzle is sponsored by Georgina and we are supposed to altered it to mini projects or incorporate it to our LO.



I'm late in my submission coz I'm really caught up by the several issues in the 1st two months of the year. But I'm glad that I completed it and am happy with the end product. The message "You piece up my Life" may seems mushy, does not originate from me. I spotted it from a card and i thought it fits the puzzle well so I just use it.

The making of this card is rather simple:

  1. Use a Valentine theme pattern paper to layer above the cardstock, leaving borders at both top and bottom. 
  2. Then decoupage another peice of Valentine theme pattern paper on the heart puzzle, sand and inked the edges of individual piece. 
  3. Deliberately leave a piece of the puzzle unattached to the rest with rub-on alphas "You". (Alternatively, you can stamp it)
  4. Finally use rub-on alphas to continue the unfinished message "piece up my Life!" (You can stamp it as an alternative)




Tadaa, the card is completed!  Simple, isn't it?  If you need a heart shaped puzzle template, you can get it here!

Tuesday, March 3, 2009

Hope you are doing fine...

My dear friend, I hope that you are doing fine, pls take care of yourself and do not delay your operation anymore. I wanna see you safe and sound, and aged with me till death do us apart...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...